звіт директора

Звіт директора

Новогродівського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів №9

Новогродівської міської ради Донецької області на загальношкільних зборах трудового колективу за 2017/2018 навчальний рік

    У своїй діяльності протягом звітного періоду, я керувалася Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Положенням «Про загальноосвітній навчальний заклад» та іншими законодавчими документами України, що регламентують роботу навчального закладу, Статутом школи, правилами внутрішнього розпорядку, посадовими обов’язками директора школи, іншими нормативними документами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.

    Відповідно до Положення про загальноосвітній навчальний заклад керівники навчальних закладів щорічно звітують перед загальними зборами колективу навчального закладу. Органом громадського самоврядування загальноосвітнього навчального закладу є загальні збори його колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.

2. Загальна інформація про школу

Рік заснування

1951 рік

Директор школи

Борковець Алла Олексіївна, освіта вища, за фахом учитель історії, спеціаліст вищої  кваліфікаційної категорії,. Заклад очолює з лютого 2007року.

Контингент учнів

На кінець 2017/2018 навчального року у 9 класах  навчалося 159 учнів, з них 1 – 4 класах67 учнів, 5 – 9 класах92 учні, .  На 15.06 2018 року у школі 163 учні. Кількість учнів впродовж 4 останніх років , крім 2015-2016, коли багато дітей виїхало з міста тримається на рівні +,- 2,3 учні .

  Випускників 9 класу23 учні, 3 випускники закладу отримали свідоцтва особливого зразка , а 4 пройшли навчання екстерном. В цьому навчальному році 25 учнів школи показали високий рівень знань . Порівняльний аналіз за 4 роки показує , що в цьому році є рух вниз трохи , це пов’язано із змінами  контингенту учнів . Серед вибувших були учні з високим рівнем знань , а прибули із середнім та достатнім.

 

 

 

Мова навчання

Українська мова та російська.1 клас навчався українською мовою , а 2-9 класи- російською. З нового навчального року українською мовою будуть навчатися 1 та 2  класи . А 3-9 класи поступово будуть збільшувати викладання предметів українською мовою , згідно вимог нового Закону «Про освіту». В цьому навчальному році на уроках біології , історії України , правознавства вже використовувались терміни двома мовами або діти обирали якою мовою відповідати . На уроках використовувалися навчальні фільми саме українською мовою.

Педагогічний колектив

 Педагогічний колектив нараховує 17 педагогів, з них 14 мають вищу освіту, 1- бакалавр, 2 – середню спеціальну. Вищу кваліфікаційну категорію мають 5 вчителів, звання «Вчитель-методист»-1ч.,  І кваліфікаційну категорію – 5 вчителів, ІІ кваліфікаційну категорію –1 вчителі, категорію „спеціаліст” – 6 вчителів.

Порівняно 2013-2016 роками зменшилась кількість вчителів вищої категорії. Це пов’язано ,насамперед з омолодженням колективу , відбувається поступово зміна поколінь . Але водночас йде збільшення вчителів 1 кваліфікаційної категорії . А з 6 вчителів – спеціалістів 3 ще навчається , щоб отримати вищу освіту , 2 мали перерву в роботі і не можуть атестуватися , потрібно проходження курсів та певні результати в роботі.

   Вцьому році 3 вчителя підвищили свій професійний рівень та кваліфікаційну категорію.

Забезпечення харчуванням

 Гарячим безкоштовним харчуванням на кінець 2017/2018 навчального року  було  забезпечено 61 учень початкових класів та 15 дітей пільгових категорій – 48% від загальної кількості учнів школи. За рахунок батьківських коштів харчувалося 36-42 учні. Загальний відсоток дітей , що харчуються 73- 78%. Фактично ж практично всі учні були охоплені гарячим харчуванням , бо в деяких класах брали комплекс , тобто перше та друге на двох через брак коштів через затримки зарплатні на шахтах , а напої добирали як буфетну продукцію.

Творчий потенціал

Педагогічний колектив працює над проблемою «Розвиток професійної компетентності педагогічних працівників як умова підвищення якості освіти через впровадження інтерактивних технологій у систему навчання та імідж сучасного педагога». Учителі школи беруть активну участь  у міських та обласних конкурсах, конференціях, засіданнях методичних об’єднань,семінарах,тренінгах , обласних творчих групах .

     Педагогічний колектив школи постійно працює над удосконаленням фахової майстерності при підготовці до інтерактивних засідань педагогічної ради,  відпрацьовуючи при підготовці систему роботи по здійсненню індивідуального підходу до особистості дитини, на кожному уроці з урахуванням вікових категорій для підвищення рівня якості освіти відповідності форм і методів викладання європейським стандартам, удосконалення самостійних методів навчання учнів (педагогічна рада «Особистість вчителя- творця умова для особистого зростання учнів», «Культура педагога» та «Педагогічні технології в освіті».). Систематично здійснюються моніторингові дослідження якості освіти індивідуальних особливостей учнів, процесів адаптації учнів при переході від початкової до середньої школи (Заступник директора Яценко Т.Л. та практичний психолог Швед А.О.).

Гурткова робота

У школі працює 6 гуртків: «Клуб юних миротворців», «Флористика», «Філософія для дітей», «Джерело», «Сокіл-Джура» , «Юні кореспонденти».

 Клуб опікується похованням загиблих воїнів у с. Червоний Яр , вихованцями школи-інтернату у С. Желанне . Вихованці  «Флористики» активні учасники та призери обласних конкурсів природничого напряму ,гурток початкових класів проводить творчі звіти своєї роботи на різних шкільних та міських заходах . «Джерело » має призерів міського та дипломантів обласного конкурсів. Юні кореспонденти розпочали щомісячний випуск шкільної газети . Ви могли її читати на наших шкільних стендах . Сьогодні у вестибюлі 1 поверху теж розміщені деякі її випуски. Наші соколята приймали участь у обласному фестивалі «Вершина»  та військово-спортивних недільних змаганнях. Гуртковою роботою було охоплено 90 учнів.

Матеріально-технічне забезпечення

До послуг учнів – 9 класних кімнат, комп’ютерний клас (7 ПК та 2 ноутбуки, тобто 1 компютер на 18 учнів ), спортивна зала пристосована, але ми маємо власні гімнастичний , баскетбольний ,волейбольний та футбольний майданчики, їдальня розрахована на 72 місця, харчуємося ми на 3 перервах , щоб забезпечити більш раціонально харчування впродовж навчального часу учнів. Додатково є також і буфетна продукція . Бібліотечний фонд налічує 12 590 примірників художньої та навчальної літератури , є невеликий читальний зал , комп’ютер та він практично не використовується , бо не відповідає сучасним вимогам та не тягне Інтернет. Вчителі та бібліотекар працюють в комп’ютерному класі , коли він вільний від занять на закріплених за ними комп’ютерах .

    У закладі є власний сайт , адреса якого розміщена на інформаційних стендах першого поверху . Він постійно поновлюється новою інформацією.

 

3. Кадрове забезпечення

    Відповідно до ст. 45 Закону України «Про загальну середню освіту» штатний розпис закладу установлюються відділом освіти Новогродівської міської ради Донецької області на підставі Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів.

    Кадрове забезпечення школи здійснюється в повній відповідності з навчальними планами загальноосвітнього навчального закладу.

    У 2017/2018 навчальному році школа була забезпечена штатними працівниками на 95%; 43 штатні одиниці (заступник директора з навчально-виховної роботи – 0,5; педагог – організатор -1 ,педагогічних працівників - 14; працівників з числа обслуговуючого персоналу - 11).

    У 2017/2018 навчальному році було прийнято 2 працівника за строковим договором, трудові відносини з ними , можливо ,буде продовжено в наступному навчальному році.

    Пріоритетом у підборі кадрів є високий професіоналізм, володіння навичками ІКТ, прагнення до саморозвитку, активної професійної діяльності, працездатність, комунікабельність.

    Варто відзначити склад постійних педагогічних працівників.

        Педагоги мають можливість удосконалювати свою фахову майстерність на курсах підвищення кваліфікації й успішно проходити атестацію.

   У навчальному закладі працює 17 педагогічних працівників, з них 16 вчителів.

   Розподіл педагогічних працівників за фахом і кваліфікаційними категоріями:

Навчальний предмет

Усього вчителів

Кваліфікаційна категорія

Педагогічне звання

Нагороди

Спец.

І

ІІ

вища

Старший вчитель

Вчитель-методист

Вчителі початкових класів

4

1

1

 

2

 

1

 

Українська мова та література

1

 

 

 

1

 

 

 

Російська мова, зарубіжна література

2

 

1

 

1

 

 

 

Математика

1

 

1

 

 

 

 

 

Фізика та інформатика

1

1

 

 

 

 

 

 

Хімія,

1

1

 

 

 

 

 

 

Географія

біологія

1

 

 

1

 

 

 

 

Історія, правознавство

1

 

 

 

1

 

 

 

Англійська мова

2

2

 

 

 

 

 

 

Фізична культура та технології

1

1

 

 

 

 

 

 

Музичне мистецтво та хореографія

1

 

1

 

 

 

 

 

Підвищення освітнього рівня вчителів є першочерговим завданням адміністрації школи, передбаченим перспективним планом роботи. Аналіз статистичних даних відображає позитивну динаміку змін освітнього рівня вчителів.

    Атестація педагогічних працівників школи проводиться з метою активізації творчої професійної діяльності вчителів. Стимулювання безперервної фахової  й загальної освіти, якісної роботи, підвищення відповідальності за результати навчання й виховання, забезпечення соціального захисту компетентної педагогічної праці відповідно до Закону України «Про освіту» та Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 № 930 (із змінами).

        Атестація вчителів школи як чинник виявлення професіоналізму, компетентності вчителя, відіграє важливу роль у результативності навчально-виховного процесу.

    Під час атестації виявляються професійні нахили, якості вчителя, рівень загальної культури, створюються оптимальні умови для вивчення та впровадження передового педагогічного досвіду кращих вчителів. Атестація для вчителів стає перевіркою їхнього особистого зростання, можливістю поділитися з колегами своїми здобутками, іспитом на компетентність. Тому адміністрація школи, психологічна служба та атестаційна комісія тісно співпрацюють, координують свої дії відповідно до таких завдань:

-   вивчати професійні якості вчителя;

-   враховувати потенційні можливості вчителя відповідно до вимог сучасної педагогіки, дидактики та психології:

-   неухильно дотримуватись вимог зазначеного Положення та керуватися кваліфікаційними характеристиками відповідно до встановлення кваліфікаційних категорій;

-   максимально використовувати мотиваційну та стимуляційну функції атестації;

-   створити всі умови для виявлення, вивчення та впровадження передового педагогічного досвіду. В цьому навчальному році були атестовані 4 педагога після курсової перепідготовки - це: Борковець А.О., учитель історії, підтвердила кваліфікаційну категорію «Спеціаліст  вищої категорії», Присяжній Я.О., Бабаєвій Н.А. встановлено кваліфікаційну категорію «Спеціаліст І категорії», Лесів І.О. , учителю географії, - «Спеціаліст ІІ категорії».

-    

Звіт про атестацію вчителів

Категорія, звання

Встановлено

Відповідність

Всього

Вища

 

1

1

І

2

 

2

ІІ

1

 

1

Спеціаліст

 

 

 

    Цілеспрямоване професійне самовдосконалення педагогічних кадрів – одне з головних завдань розвитку освітньої системи школи.

    Пріоритетними напрямами системи підвищення кваліфікації є:

-   формування ключових компетенцій (17%);

-   моніторинг якості освітньої діяльності (23%);

-   впровадження нових технологій навчання й виховання в умовах профілізації старшої школи (20%);

-   самоосвітня діяльність педагога (15%);

-   залучення кадрів до творчої роботи (12%);

-   психолого-педагогічних супровід освітньої діяльності (13%).

   Підвищення кваліфікації є складовою системи методичної роботи й важливою ланкою в формуванні пріоритетних компетенцій педагога.   

 

4. Методична робота та виховна робота.

  Згідно з річним планом роботи школи, педагогічний колектив працював над єдиною науково-методичною проблемою «Впровадження новітніх технологій в освітній  процес та формування життєвих компетентностей». На початку року була створена науково-методична  рада школи на чолі з директором. До складу її ввійшли заступник директора з навчально-виховної роботи та голови шкільних методичних об’єднань. На засіданнях методичної ради були розглянуті такі питання: «Критерії ефективності сучасного уроку», участь вчителів у фахових конкурсах,  «Самоосвітня діяльність вчителя як засіб удосконалення форм і змісту внутрішньої методичної роботи з урахуванням запитів вчителів».

В школі постійно проводиться моніторинг якості знань по класах .Аналіз підсумків статзвіту за 2017-2018 н.р. показав, що в початкових класах якість знань підвищилась на 2,5% (на кінець року становить 58%); учні середньої ланки зберегли 57% якість знань,але по класах цифри різняться на кінець І та ІІ семестру: 5 клас – знизилась на 1%; 8 клас – знизилась якість на 3% (прибув учень середнього рівня навчальних досягнень); 9 клас – підвищив на 7%. Із 160 учнів школи 25 учнів закінчили рік на «відмінно», 45 на «добре». Якість знань по школі – 57%. Таблиця№9  показує порівняльний аналіз якості знань за 4 роки . А таблиця № 10 за  класам  за три останні роки . Що показує аналіз ви бачите на таблиці.

Учні школи брали участь у ІІ турі Всеукраїнських учнівських олімпіад, посіли 8 призових місць: з української мови, російської мови, хімії, біології, англійської мови, трудового навчання. Леонтьєва А. учасниця ІІІ етапу (обласного) з біології. В порівнянні з минулим роком є зростання , але хотілося б більшого. Таблиця №11  показує цю тенденцію .

Активну участь брали учні школи у різноманітних конкурсах , турнірах . фестивалях різного рівня. Про це нам говорять таблиці

№ п\ч

Назва конкурсу

Учасники

Призери та переможці

1

Обласний краєзнавчий«Моє місто на долоні»

1

 

2

Обласний конкурс «Природа і творчість»

2

2

3

Міжнародна природнича гра «Геліантус»

«Геліантус-учитель»

17

1

12

4

Міжнародний конкурс «Колосок-осінній»

28

21

5

Всеукраїнський конкурс з англійської мови «Гринвіч»

29

6

6

Обласний фестиваль «Шукай краси , добра шукай»

1

 

7

Х Міжнародна історико-краєзнавча конференція «Південно-Східна Україна…»

1

 

8

Міжнародний конкурс «Бебрас»

15

10

9

8 Міжнародний конкурс ім.Т.Шевченка

5

3

10

8 Міжнародний конкурс ім.П.Яцика

7

3

11

Обласний конкурс «Ми все можемо»

4

2

12

9 Всеукраїнський конкурс «Патріот»

27

3

13

Обласний фестиваль «Вершина»

11

 

14

Всеукраїнський конкурс «Соняшник»

38

12

15

Всеукраїнський конкурс «Лелека»

3

2

16

Всеукраїнський конкурс «Кенгуру»

33

33

17

Всеукраїнський конкурс «Лелека»

14

12

18

Всеукраїнський конкурс «Я-Європеєць»

2

 

19

Обласний конкурс «Малі річки-життя Донбасу»

1

 

20

Обласна екологічна виставка

1

 

21

Виставка-експозиція «Файна хата»

4

 

 

Всього

245 учасників

121

 В конкурсах знавців української мови на міському рівні учні посіли 6 призових місць (ім.Т.Г.Шевченко – 2,3,3 м.), (ім.. П.Яцика – 2,2,3 м.)

 Учні школи брали активну участь у всіх спортивних змаганнях міста, регіональних інтелектуальних та творчих конкурсах (7 призових місць в обласних конкурсах; учні школи отримали сертифікати та дипломи І, ІІ, ІІІ   ступеня Всеукраїнських конкурсів «Грінвіч», «Соняшник», «Левеня», «Бебрас», «Патріот», «Колосок», «Лелека», «Кенгуру»; учень 8 класу Романіхін К. – учасник Х  Всеукраїнської історико – краєзнавчої конференції; гурток «Клуб юних миротворців» - диплом ІІ ступеня в конкурсі «Моральний вчинок»; Ямашкіна А. – переможець конкурсу творів «Історія Великої Вітчизняної війни та історії моєї родини»). Два класи 6 та 9 , разом з вчителями Федоровою С.С. та Невєровою О.А. разом з ще 82 школами області працювали у проекті «Енергоефективні школи» . Загалом  у всіляких конкурсах взяли участь 245 учнів  , тобто 1,5 конкурса на одного учня . 121 стали переможцями та призерами , тобто 76% . Звичайно ці конкурси різного рівня , але вони допомагають дітям повірити у свої сили . себе.

 Проведена фронтальна перевірка якості знань та викладання з всесвітньої історії, географії, біології, образотворчого мистецтва. Згідно річного плану внутрішкільного контролю проведено класно-узагальюючий контроль в 5,7,9 класах.

Працювали три шкільних методичних об’єднання , «Школа молодого вчителя», творчі групи «Інновації» (керівник Гебель Н.М.), «Сучасний урок» (Федорова С.С.), «Проект у виховній роботі» (Присяжна Я.О.).

В січні 2018 р. в школі відбулося  засідання методичного об’єднання вчителів початкових класів, на який були запрошені вчителі міста.

Ми вже не один рік шукаємо шляхи зацікавити дітей у результативності своєї роботи , прояві своїх талантів . Ми заохочували їх шкільними преміями , як це вже на більш високому рівні відбувається 2 рік у нашому місті . В цьому році 13 учнів нашого закладу отримали нагороди на цьому святі.  Свято розумних та талановитих стає традиційним. В цьому році учні отримали 36 тисяч на преміювання .

В цьому  навчальному році ми вирішили показати , якими цікавими можуть бути знання , якщо докласти певних зусиль.

 З 31 січня по 7 лютого пройшов методичний «кольоровий» тиждень в  початкових класах. Найбільш цікаві його моменти ви могли бачити в Інтернеті на Фейсбуці та шкільному сайті. Новини висвітлювались щодня . З 16 квітня по 25 квітня відбулася методична декада «Вчимося граючи» (освітній квест), кожен день якої присвячено було певним навчальним предметам. У освітньому квесті приймали участь вже учні 5-9 класів. Підсумки роботи також підводились щодня . Діти пізнали багато нового та цікавого.

Організована була робота ПДС за темами: «Запровадження нових форм проведення навчальних занять як складова частина в роботі над підвищенням якості знань», «Соціально-педагогічні аспекти творчості: суть поняття творчості, види творчості вчителя та учня»; ППС – «Профілактика синдрому емоційного вигорання», «Розвиток стресостійкості педагогів».

Проведено порівняльний аналіз успішності учнів 9 класу.

Предмет

Річна

ДПА

Українська мова

74 %

74%

Математика

63%

63 %

Російська мова

68 %

74%

 

На підсумковій державній атестації учні високого та достатнього рівня навчальних досягнень підтвердили свої оцінки: з української мови на

« відмінно» написали 5 учнів (річне оцінювання - 3); з російської мови – 3 учня (річне оцінювання 4);з математики 3 учня ( річне оцінювання 3).

Проведені були заходи з різних напрямків виховної роботи. Особлива увага приділялась військово-патріотичному вихованню, яке здійснювалось через проведення різноманітних заходів з участю представників оперативно-бойової прикордонної частини  м. Новогродівка. Перевага надавалась активним формам роботи: конкурси малюнків, акції «Лист прикордоннику», «Подарунки для воїнів АТО від Миколая», спортивна гра «Тимбілдінг – за здоровий спосіб життя та гарні звички», військово-патріотична гра «Сокіл-Джура»  (обласний етап), упорядження пам’ятнику воїнам, загиблим у роки  Другої світової війни у с. Червоний Яр , з 2015 року на базі школи проводиться міське свято до Дня захисника України . Класні керівники організовували декілька тематичних подорожей до Покровська , Краматорська , Святогір'я , на базу відпочинку «Золоте руно».

В гостях у учнів школи впродовж року побували Працівники обласної юстиції з практикумом та вікториною , міська служба зайнятості , Селидівська міжміська прокуратура ,працівники ювенальної поліції міста , представники МНС ,волонтери .

 З метою профілактики бездоглядності, правопорушень, наркоманії та алкоголізму протягом навчального року проведені були класні години,  бесіди, зустрічі з представниками правоохоронних органів. Велику роботу в цьому напрямку провела психолог школи Швед Г.О.: тестування, анкетування, тематичні лінійки, індивідуальна робота з учнями. Вчителем правознавства організовано тиждень правових знань; бібліотекарем – діюча виставка «Право в нашому житті».

Одним з важливих факторів профілактики правопорушень та розвитку творчості дітей є зайнятість у вільний час , тому в школі велика увага приділяється залученню підлітків у гуртки та секції . Крім шкільних гуртків учні школи відвідують гуртки у БДД , танцювальні гуртки , спортивні , про що свідчать грамоти з їх досягненнями . Учні школи – активні учасники міських свят.

 Вчителі школи не тільки спонукали дітей до участі в конкурсах, але й самі активно брали участь: обласна науково-практична конференція «Досягнення та виклики національно-патріотичного виховання в регіоні» Бабаєва Н.А., Присяжна Я.О. (доповіді, публікація статей); Лесів І.О. «Геліантус – учитель 2018 р.», обласний конкурс «Моральний вчинок» (Диплом ІІ ступеня), творча група обласна «Елементи українознавства на уроках української мови та літератури» Антоненко Т.М.; обласна творча група «Українські говірки Донеччини» (хрестоматія діалектних текстів) Присяжна Я.О.; обласний конкурс «Створи шедевр» Присяжна Я.О., Яценко Т.Л.

Практичний психолог багато уваги приділяла учням 1,2,5,6,9 класів, під  її контролем  були  учні , які потребують  особливої  уваги вчителя:анкети, тести, робота з батьками , тижні толерантності , протидії насильству, свято родини.

    Недоліками в організації методичної роботи є відсутність у методичному кабінеті школи технічних засобів навчання, аудіо-, відеотеки кращих освітянських доробок  школи. Вчителі мало займалися науково-дослідницькою роботою.  Хоча в цьому році у нас вже є перша ластівка роботи в МАН .

       Не всі методичні об`єднання працювали однаково ефективно. Їх засідання не завжди повною мірою відповідали інтересам і потребам вчителів. На жаль, не всі вчителі школи  беруть участь у професійних конкурсах.  А тому у 2018/2019 навчальному році будемо більше уваги приділяти роботі методичних об'єднань, творчих груп.

 

    Аналіз роботи школи за різними напрямками показав, що вчителі й учні досягли певних результатів у своїй діяльності. Але хотілося б мати кращі результати участі учнів школи у Всеукраїнських учнівських олімпіадах, конкурсах, турнірах з різних предметів, конкурсі науково-дослідницьких робіт МАН, вчителів у конкурсах професійної майстерності.

 

5. Навчальна діяльність учнів

    У 2017/2018 навчальному році навчання завершили 159 учнів у 9 класах, середня наповнюваність класів 17,7 учнів. Сформовано один 1-й клас, де буде навчатись 20 учнів. Наповнюваність 5-го класу становить 9 учнів. Серед причин вибуття учнів переважає зміна місця проживання.

   

    У 2017/2018 навчальному році школа  працювала у режимі одної зміни. Відповідно до діючих санітарно-гігієнічних норм режиму роботи тривалість уроку:

·   в 1 класі – 35 хвилин;

·   в 2-4-х  класах – 40 хвилин;

·   в 5 – 11-х  класах – 45 хвилин,

 

перерви тривалістю 10 та 15 хвилин.

 

    Головна місія школи – надання якісних освітніх послуг.

 

    За результатами річного оцінювання переважна кількість учнів мають достатній та середній рівень навчальних досягнень.

    Навчальні досягнення учнів за результатами І, ІІ семестрів,  річного оцінювання та державної підсумкової атестації: на кінець 2017/2018 навчального року  в школі навчається 159 учнів, з них:  1-4 класи – 67 учнів,  5-9 класи - 92 учні.

 

    У 1 класі оцінка навчальних досягнень учнів вербальна, і за словами вчителя початкових класів  Марінової  В.Б. 19 учнів  читають текст правильно, виразно, усвідомлюючи його зміст. Вони дотримуються швидкості читання, наближеної до повільної зв’язної розповіді. Тексти розуміють і адекватно виконують короткі інструкції до навчальних завдань у підручнику та запропоновані вчителем як індивідуально, так і в парах, групах. Не здійснюється оцінювання досягнень учнів і в 2 класі. В цілому ж високий рівень в 1-2 класах показують майже 40 % учнів. 

 

 

7. Соціальний захист

    У 2017/2018 навчальному році робота школи щодо соціального захисту дітей пільгових категорій була спрямована на виконання законів України  «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», указів Президента України  від 11.07.2005 № 1086/2005 «Про першочергові заходи щодо захисту прав дітей»,  від 04.05.2007 № 376/2007 «Про додаткові заходи щодо захисту прав та законних інтересів дітей», від 01.06.2013 № 312/2013 «Про додаткові заходи із забезпечення гарантій реалізації прав та законних інтересів дітей»,  Постанови Кабінету Міністрів України від 05.04.1994 № 226 «Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», розпорядження Кабінету Міністрів від 11.06.2007 № 119/2007-р «Про схвалення Концепції Загальнодержавної програми «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини» на 2006-2016 роки».

Робота з  даного напрямку  проводилася відповідно до  річного плану роботи школи, плану виховної роботи, плану роботи практичного психолога з організації соціального захисту дітей пільгових категорій.

 У 2017/2018 навчальному році наказом по школі від 30.08.2016  № 158 «Про призначення громадського інспектора з охорони прав дитини» було призначено інспектора з охорони дитинства педагога-організатора Марич Г.В. Постійно здійснювався контроль за відвідуванням занять дітей, які залишились без батьківського піклування та інших дітей із соціально незахищених категорій.  Я вже говорила про те , що наше шкільне життя тісно пов’язано із сусідами – прикордонниками , які з’явились в місті в вересні 2014 року . Закони проходять ротацію , але коли хлопці знов опиняються біля Новогродівки , то обов'язково  навідуються , часто не з порожніми руками . В минулому році вітали наших первачків із Днем Святого Миколая та відвідали із нами вихованців школи-інтернату у с. Новожеланне , а в цьому році через військових капеланів із Західної України привезли нам наприкінці вересня зошити , різноманітні канцтовари , одяг, взуття . Цією допомогою скористалися 45 учнів школи , що відносяться до пільгової категорії та ті, хто  потребував допомоги , Списки учнів складалися за допомогою класних керівників.

На кінець 2017/2018 навчального  року якісно-кількісний склад учнів пільгових категорій:

 

№ з/п

Назва категорії

Кількість

Кількість сімей

1.    

Діти, які перебувають під опікою

-      сироти;

-      позбавлені батьківського піклування.

4

3

2.

Діти одиноких матерів

батьків

13

1

14

3.

Діти з малозабезпечених сімей

15

8

4.

Діти з багатодітних сімей                                             

26

17

5.

Діти - інваліди

4

4

6.

Діти батьки яких загинули, беруть чи брали безпосередню участь у проведенні АТО

2

2

7

Вимушені переселенці

 

11

6

8

Сімей , де склалися СЖО

 

1

1

9

Дітей на внутрішньому обліку в школі

4

4

 

Всього

91

59

 

Таким чином, діти, що потребують соціального захисту, складають 56% від загальної кількості учнів школи, що у порівнянні з минулим навчальним роком збільшення на 12 % .

8. Збереження і зміцнення здоров’я учнів і працівників

    Медичне обслуговування учнів та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази. Для якісного медичного забезпечення учнів та вчителів у закладі обладнаний медичний пункт, де працює шкільна медична сестра, яка організовує систематичне та планове медичне обслуговування учнів, забезпечує профілактику дитячих захворювань. Щорічно на базі лікарні діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи у школі формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. На диспансерному обліку -  65 учнів , 40% від загальної кількості . Тому ми працюємо над проблемою оздоровлення учнів : проводимо ранкову гімнастику , іноді і на свіжому повітрі . 4 перерва в школі називається рухливою ( черговий клас щодня проводить музичні флешмоби , крім уроків фізичної культури в нас вже 2 роки проводяться уроки хореографії ( згідно дозволу МОНУ , для чого вчитель пройшов спеціальні курси та є відповідна програма ).

 

9. Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності

    Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей в побуті та під час навчально-виховного процесу визначається у діяльності педагогічного колективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу, інших чисельних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи проводиться під постійним контролем адміністрації школи. Наказом по школі  від 01.09.2017 р №73 «Про організацію роботи з охорони  праці в школі » створена служба з охорони праці  у складі директора закладу , заступника директора з НВР , педагога- організатора та завгоспа .    На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі у учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях школи розміщено кілька стендів з безпечної поведінки, стенди з охорони праці.

 

 

    Питання охорони праці та попередження травматизму обговорювалися на нарадах  при директорові. Вивчаючи стан травматизму  серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків створення безпечних умов навчання В школі розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів. У цьому році не травмовано жодного учня. Традиційними в школі є тижні безпеки дорожнього руху, знань пожежної безпеки, сприяння здорового способу життя та безпеки життєдіяльності, охорони праці, День цивільного захисту населення.

 

 

10. Фінансово-господарська діяльність

    Фінансово-господарська діяльність школи здійснюється відповідно до статуту на основі прийнятого бюджету.

   

 

    Джерелами фінансування є:

·       кошти відділу освіти Новогродівської міської ради;

·       благодійні внески батьків;

·          благодійні внески інших осіб.

·           У 2017/2018 навчальному році за бюджетні кошти проведено ремонтні роботи на суму 16020 гривень:

1.    Фарбування дверей, вікон ,стін , сходів , підлоги в  а адміністративних кабінетах ,бібліотеці,їдальні, спортивної зали,кабінету інформатики.

2.    Фарбування баскетбольного поля , футбольного поля,тренажерів.

3.              Ремонт медичного кабінету.

4.    Косметичний ремонт туалетів.

5.    Косметичний ремонт системи водопостачання.

6.    Придбання інвентарю для прибирання приміщення школи та її території.

7.    Було замінено покриття зали 2 поверху завдяки допомозі орендаторів.

8.    Щорічно проводимо укріплення огорожі: пази , де кріпляться блоки та фундаменту знизу з використанням цементу та церезиту .

9.    Ремонт ганку школи включає роботи по зварюванню конструкції та заливку сходів розчином.

10.Приймаючи участь у міському конкурсі міні-проектів виграли 50 тисяч за які придбали тротуарну плитку та частково пісок та гран шлак , поки йшов конкурс та різні процедури ціни зросли майже в 1,5 рази. Щоб зекономити кошти трохи скоректували сам проект , зменшивши замовлення плитки на 30 кв.м - це понад 4 тисячі , замість гран шлаку завезли безкоштовно 26 тон матеріалу для основи –  близько 9 тисяч , доставку та розгрузку знайшли спосіб здешевити  майже на 2 тисячі . Тому додатково придбали ще 21 тону піску та цемент на суму близько 5 тисяч , замовили виконання підготовчих робіт для  формування майданчику під укладку плитки. Роботи в цілому закінчили в кінці грудня 2017 року , а весною почали благоустрій навколо майданчику ( місце для апаратури , підняття прапору , лавочки , квіти та інше).

11.Для організації свят за підтримки батьків та спонсорів придбали 4 нових безпровідних мікрофони.

12.Для участі учнів в обласних змаганнях «Сокіл - Джура» придбано 8 військових костюмів , діти були застраховані , придбані матеріали для оформлення місця розташування школи на змаганнях.

13.Придбані матеріали для оформлення імпровізованої сцени для нового майданчика а також прикраси.

14.Вперше за декілька років ми отримали кошти та придбали папір, фарби для принтеру , файли . Був закуплений новий принтер ( попередній був куплений ще в 2009 році за вашою любі батьки допомогою та більше ремонтувався, ніж працював) на загальну суму 6 387 гривень.

15. Для покосу трави було використано  понад 50 літрів палива впродовж травня-червня , на масло та ремонт виділено310 гривень.

16.Ми отримали від благодійної організації гігієнічні набори для школи (підбілювачі, мило, засіб для миття посуду, швабри , туалетний папір ,гумові рукавиці).

17.В кінці 2017 року виділені кошти на придбання енергозберігаючих ламп опалювання та господарчих товарів на суму  9125 гривень.

18.В цьому календарному році отримано коштів на 18 900 гривень: придбані шпалери для  проклейки стін  2 адмінкімнат ,вестибюлю 2 поверху та стін 2 класних кімнат ,вапно,цемент ,19 банок фарби   ( бо ще залишилось з минулого року 41 банка , які не використали для фарбування стін через відсутність шпалер).

·      

 

    Заплановано косметичні ремонти класних кімнат, спортивної зали, роздягалень, облаштування стендами та комп’ютерною технікою.

11. Управлінська діяльність

    Першочерговим завданням адміністрації є організація роботи школи, де колектив має спільну мету, обумовлену світовими, державними, регіональними тенденціями розвитку освіти; формування системи показників та оцінок, які контролюють, оцінюють та регулюють процеси в управлінні.

    Враховуючи сучасні вимоги, стиль керівництва школою більш близький до демократичного, так як більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи. Рішення до управління та контролю за навчально-виховним процесом адміністрація школи приймає колегіально.

    Головні завдання бачимо у збільшенні контингенту учнів , участі у проектах для поповнення матеріально-технічної бази закладу , забезпеченні комфортного переходу учнів з російської мови навчання на українську , збільшити кількість призерів міських олімпіад та учасників обласних , підвищення фахової майстерності вчителів для покращення якості знань учнів.