Електронний кабінет практичного психолога. Переходьте за посиланням



ЕМОЦІЙНА ГІГІЄНА ЩО ЦЕ І ЯК ДОТРИМУВАТИСЯ...

поради практичного психолога під час карантину

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО:

Директор ЗЗСО І-ІІ ст. №9

 м.Новогродівка

А.О. Борковець

 

 

 

ПЛАН

заходів щодо профілактики булінгу

2019/2020 навчальний рік

 

 

 

№ п/п

Назва заходу

Цільова аудиторія

Термін виконання

Відповідальний

Інформаційно-профілактичні заходи

1

Обговорення питання протидії  булінгу з батьками.

Батьки здобувачів освіти

Вересень

Директор

 

2

Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу серед учнів »

класні керівники

Жовтень

Заступник директора

 

3

Розробка пам’яток «Проти булінгу»

Педагогіч

ний колектив

Жовтень

Заступник директора

Практичний психолог

4

Інформаційні стенди «Ми проти булінгу»

Батьки , учні закладу

Вересень-травень

Психолог , бібліотекар. адміністрація

5

Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом»

Учні 1 – 9 кл.

Упродовж  року

Практичний психолог  

 

6

Контроль стану роботи з попередження випадків  булінгу

Нарада при директорі

Квітень

Директор

 

7

Круглий стіл для педагогів  «Школа без булінгу»

Педагогічний колектив

Березень

Практичний психолог  

Швед Г.О.

8

Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню

Педагогічний колектив

Упродовж року

Заступник директора

Присяжна Я.О.

9.

Засідання методичного об’єднання практичних психологів та соціальних педагогів «Попередження та подолання насильства серед учасників освітнього процесу»

Фахівців психологічної служби

січень

Практичний психолог  

Швед Г.О.

Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти

1

Ранкові зустрічі  для формування навичок дружніх стосунків між учнями класу

Учні 1-4 кл.

Упродовж  року

Класні керівники

2

Спілкування, тренінгові заняття для формування позитивного мікроклімату та толерантності .

Учні 1 – 9 кл.

Упродовж року

Класні керівники  

Практичний психолог  

Швед Г.О.

3

Перегляд відеороликів відповідної спрямованості

Учні 5 – 9 кл.

Упродовж року

Вчителі  інформатики

 Практичний психолог  

Швед Г.О.

4

Відпрацювання теми особистої гідності в ході вивчення літературних творів, на уроках історії

Учні 1 – 9 кл.

Упродовж року

Класоводи, вчителі літератури, історії

5

Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп булінгу»(плакати, листівки )

Учні 1 – 9 кл.

10-14 грудня

Класні керівники, , практичний психолог

 

Швед Г.О.

6

Проведення заходів в рамках тематичного тижня «Тиждень добрих справ»

Учні 1 – 9 кл.

17-21 грудня

Класні керівники, вчителі-предметники

7

Проведення заходів спільно з представниками Селидівського відділу поліції, служби у справах дітей, ЦССДМ

Учні 1 – 9 кл.

Вересень

Січень

травень

 

Психологічний супровід      

1

–      Спостереження за поведінкою здобувачів освіти

їх  опитування (анкетування);

-    діагностика мікроклімату, згуртованості класних колективів.

 

Учасники

освітнього процесу

 

Упродовж року

 

 

 

 

 

 

Класні керівники,

психолог

2

Створення бази для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах

 

Вересень

Практичний психолог  

Швед Г.О

3

Діагностика стану психологічного клімату класу

Учні 1 – 9 кл.

Упродовж року

Практичний психолог  

Швед Г.О.

4

Спостереження за учнями під час навчального процесу, в позаурочний час

Учні 1 – 9 кл.

Упродовж року

Практичний психолог  

Швед Г.О.

5

Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу

Учні 1 – 9 кл.

Упродовж  року

Практичний психолог  

Швед Г.О.

Робота з батьками

1

Тематичні батьківські збори «Що таке булінг ?»

Учні 1 – 9 кл.

Упродовж  року

Класні керівники  

2

Поради батькам для захисту своєї дитини від проявів булінгу

Учні 1 – 9 кл.

Упродовж  року

Практичний психолог  

Швед Г.О.

3

Тренінг «Небезпечний Інтернет»

За запитом

Січень – Лютий

Практичний психолог  

Швед Г.О.

4

Інформаційна робота через соцмережі

 Учасники

освітнього процесу

Упродовж року

Педколектив


«Булінг та кібербулінг»


      Виховна година на тему «Булінг та кібербулінг» з учнями 3 та 4 класу.

Діти брали активну участь в обговоренні теми насильства серед однолітків.

Сподіваємося, що проведені заходи позитивно вплинули на учнів, розвинули в дітях толерантність та вміння бути гарними друзями, однокласниками, людьми.


Lego-ландія


      Сьогодні знову подорожували з хлопцями 2 класу казковою Lego-ландією. За допомогою казки та гри діти вчилися вирішувати конфлікти.


Воспитание дочери


  1. Любовь не всегда значит счастье. Из неудачных отношений нужно вынести урок и осознать ошибки. Но ни в коем случае нельзя терять веру в любовь.
  2. Быть счастливой — это жизненный выбор. Счастье сосредоточено не только в деньгах, карьере и материальных благах.

    разговор с дочкой

© DepositPhotos

  1. Нужно быть осторожной с мужчинами. Важно помнить, что за красивыми словами и поступками может скрываться лишь личный недолгосрочный интерес.
  2. Главное — уважать и любить себя. Ни один мужчина не имеет права тебя бить, оскорблять и унижать. Нужно иметь смелость избавляться от нездоровых отношений.

    разговор с дочкой

© DepositPhotos

  1. Нужно научиться слушать свою интуицию и не позволять себя обмануть первому встречному. Не все люди заслуживают доверия.
  2. Много друзей не бывает. Близко можно подпускать лишь тех, кто будет с тобой в радости и беде.

    воспитание дочери

© DepositPhotos

  1. Не нужно сдерживать слезы. Плачут и сильные женщины, и слабые. Эмоциям необходимо давать выход! Ведь здоровье женщины напрямую зависит от психоэмоционального состояния.
  2. Внешность для женщины важна, но не она главная. Внутренняя красота дарит сияние, которое украшает любую женщину, даже когда молодость проходит.

    воспитание дочери

© DepositPhotos

  1. Прежде чем совершить что-то, надо подумать о последствиях, с которыми придется потом жить. Не следует идти за толпой, нужно всегда иметь свое мнение.
  2. Нужно уважать других людей и желать им добра. Но это можно сделать, лищь приняв и полюбив себя.

    воспитание дочери

© DepositPhotos

  1. Научись воспринимать критику, но не следует принимать слишком близко к сердцу мнение окружающих. Они могут попросту завидовать или иметь низкую самооценку. Уверенность в своих силах — залог успеха.
  2. Люди не всегда искренни и часто обманывают. Нужно научиться отделять правду от лжи.

    воспитание дочери

© DepositPhotos

  1. Не стоит посвящать окружающих во все сферы своей личной жизни. Особенно нельзя рассказывать о конфликтах и трудностях в семье. Не нужно лишний раз вызывать зависть и злобу.
  2. Нужно радоваться тому, что у тебя есть. Но не переставай действовать, чтобы стало еще лучше.

    мама и дочка

© DepositPhotos

  1. Необходимо иметь в жизни цель. Умей планировать свои дела и расставлять приоритеты. Само по себе ничего не бывает.
  2. Жизнь человека только в его руках. Даже имея сильное плечо, нужно быть независимой. Никому не позволяй диктовать и полностью контролировать свою жизнь.

    мама и дочка

© DepositPhotos

  1. Добро нужно делать тихо. Не стоит заниматься хвастовством.
  2. Нужно уметь прощать. Для своего же блага не стоит копить в себе злость и обиду.

    мама и дочка

© DepositPhotos

  1. В отношениях всегда бывают трудности. Если ты видишь отношения без проблем, то они уже давно закончились. Главное — преодолевать всё вместе, проговаривать конфликтную ситуацию и уметь идти на компромисс.
  2. Не стоит копаться в прошлом. Оно должно стать просто историей. Важдно жить здесь и сейчас и задумываться о будущем.

    мама и дочка

© DepositPhotos

  1. Жизнь — это прекрасно! Бывают трудности, но за ними всегда идет светлая полоса.

"Садок вишневий коло хати "


     Виховний захід з елементами арт терапія учнями 2,3 та 4 класу до дня народження Тараса Григоровича Шевченка. Тема: "Садок вишневий коло хати "


Виховна година у 3 класі


   Існує безліч технік малювання. Як тільки їх не називають, і скільки їх не вигадують. Їхні лави постійно поповнюються новими. Однією з досить цікавих технік малювання є ниткографія.
Ця техніка розвиває пам'ять, акуратність, дисциплінованість, фантазію, зоровий аналізатор, увагу та мислення.


“Я і колектив”


    Заняття з елементами тренінгу для 5 класу “Я і колектив”


"Казкова Леголандія"


    Сьогодні в нашій школі чергова подорож в "казковий Леголанд". Маленькі любителі казок працювали дружно, захоплено, дотримувалися правил і додавали в казку нові сюжети. Всі пішли задоволені своєю роботою і спілкуванням. Чекаємо наступних зустрічей!


Міжнародний день прав людини


     10 грудня- Міжнародний день прав людини.

Насильство в сім'ї є найнебезпечнішим, бо дитина переживає насильство з боку того, хто мав би захищати, підтримувати, а не кривдити її. Це деформує особистість дитини та формує озлоблення до оточення, іноді навіть стає причиною суїцидів. Тому важливим є питання попередження насильства: розповісти про наслідки, можливості недопускання та захисту від кривджень.


"16 днів проти насильства"


       7 грудня 2018 року у рамках щорічної акції, яка триває в Україні з 25 листопада по 10 грудня "16 днів проти насильства" інспектор ювенальної превенції Селидівського відділення поліції Віталій Олександрович, Ганна Олександрівна та головним спеціалістом соціального центра Надія Вікторівна завітали до учнів ЗЗСО № 9.

      З метою посилення інформаційно-просвітницької вони ознайомили дітей із формами та видами насилля, його наслідками. Організаторами заходу була проведена бесіда – діалог: «Що ти зробиш, якщо …».

Школярі отримали профілактичну літературу та буклети: «Дитинство проти насильства», «Захисти свої права», «Права дитини. Будьте уважними до людей та особливо до дітей, які вас оточують, та не залишайте їх у біді».


«Ми проти насильства!»


      Тренінг «Ми проти насильства!» З метою попередження проявів жорстокості та насилля серед учнівської молоді було проведено заняття-тренінг " Ми проти насильства". У сучасному світі поруч із добром та радістю вистачає місця для жорстокості та насильства. Насильству дорослих над дітьми, жорстокості одних дітей по відношенню до інших… Змінити наш світ і зробити його лише добрим за один день не вдасться нікому, але можна принаймні спробувати зменшити число зла.


"АРТ-розваги в школі"


     "АРТ-розваги в школі" ,в рамках Всеукраїнського проекту 16 днів проти насильства. Бажаючі можуть долучитися!


Всесвітний день боротьби зі СНІДом


      1 грудня у всьому світі говорили про СНІД, про те, яку загрозу існуванню людства несе глобальна епідемія, згадували і оплакувати тих, хто вже помер або смертельно хворий, говорили про масштаби трагедії чуми ХХ, а тепер вже і ХХI століття.

       Заходи, приурочені до Всесвітнього Дня боротьби зі СНІДом, відбувались і у навчальному закладу- 9 м. Новогродівки.Молодь повинна знати про цю загрозу, пов’язану з поширенням цієї хвороби на планеті, та цінувати найдорожче, що є в житті – здоров’я.

       Просвітницькі заходу з метою формування здорового способу життя, підвищення рівня обізнаності учнів про ВІЛ /СНІД, його профілактику й толерантного ставлення до ВІЛ - інфікованих було проведено шкільну лінійку «Зупинимо СНІД разом» .


Толерантність


       Дерево Толератності Новогродівського ЗЗСО І-ІІ ст.№9 2018 року

«Толерантність - це мистецтво жити з іншими людьми та з іншими ідеями».

Психолог ЗЗСО І-ІІ ст. Швед Г.О. організував акцію,присвячену Всесвітньому дню Толерантності - створити Дерево Толерантності в школі,на якому кожен листочок - це риса толерантної людини. Всі бажаючі могли прийняти участь в створенні дерева Толерантності.

      Пропонували учням закладу створити свої листочки та приклеїти їх на Дерево Толерантності. Учні з великим бажанням приймали участь в цій акції і вже за три перерви Дерево було усіяно листочками , на яких були написані риси толерантної особистості на думку учнів школи.


"Моя сім`я - моя радість!"

15 травня 2018 року у ЗЗСО І-ІІ ст. № 9 було проведено захід присвячений Дню сім’ї та мами «Моя сім’я – моя радість».

Вчитель біології та  географії Лесів Інна Олегівна розповіла історію виникнення свята, нагадала, що наше життя починається від матері – найріднішої ближчої нам людини. З любові до матері та батька, до сімейних цінностей бере свій початок і любов до рідного краю. Важливою думкою її виступу також було те, що матері варто дякувати кожен день, адже вона не вічна, висловлювати свою шану, любові повагу.

Учні 1-3 та 7 класувиступили з музично – літературною композицією.

Швед Ганна Олександрівна – практичний психолог ЗЗСО № 9 м. Новогродівки, розповіла про вікові особливості  стосунків між дітьми та батьками, а також дала практичні поради як можна вирішити психологічні проблеми, які виникають у ці періоди.

Школярі поділились з присутніми своїми роздумами про нелегку долю  сімей, діти  і онуки які змушені сьогодні боронити рідну землю від ворожої агресії. І лише родинне тепло, материнська любов, оптимізм та гумор допомагають жити та творити у будь- яком віці.

 

         А завершилось свято колажем із сімейних фотографій як учнів так і учителів, створенням ромашки сімейних цінностей та добрим настроєм.


Батькам майбутніх першокласників

 

 

Заповіді батькам найменших школярів


                              У дитини повинно бути постійне робоче місце.

·                  
Дотримуйтесь оптимального режиму дня.

·                  
Привчайте дитину до охайності, дбайливого ставлення до шкільного майна і навчальних посібників.

·                  
Щоденно цікавтесь проблемами і успіхами дитини у школі і в колективі.

·                  
Підтримуйте інтерес до навчання.

·                  
В иховуйте у дитини відповідальність за навчання.


Психолого –  педагогічна підтримка дитини
З початку навчального року привчіть дитину прокидатися раніше, щоб збирання до школи не перетворювалось у щоденні хвилювання. Вранці будіть дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом. Не підганяйте. Розраховувати час - це Ваш обов'язок, якщо Ви цю проблему не вирішили − провини дитини в цьому немає. Привчіть дитину збирати портфель напередодні ввечері. Перевірте готовність приладдя на наступний день. Проводжаючи дитину до школи, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів. Після закінчення занять дайте дитині відпочити. Обід − зручний момент для цього. Школяр може розповісти про свій робочий день і у такий спосіб звільнитися від психологічного напруження. Зауваження вчителя вислуховуйте без присутності дитини. . Після школи не змушуйте дитину одразу сідати за виконання завдань, необхідно 1,5 години відпочити. Найоптимальніший час для виконання завдань - з 15 до 17 години.  У 1 класі корисно контролювати, як дитина виконує рекомендовані завдання. Перевіряйте, чи правильно вона зрозуміла вивчений матеріал, попросіть її прочитати і розповісти вголос. Перевіряти - не значить „робити замість" − ніколи не підказуйте дитині готових рішень. Обов'язково перевірте, щоб те, що
потрібно було вивчити напам'ять, було вивчено добре: точність виконання завдань − важлива умова успішного навчання. Потрібно також впевнитись, що дитина може застосувати набуті знання на практиці. Для цього їй треба запропонувати виконати кілька вправ.  У сім'ї має бути єдина тактика спілкування всіх дорослих з дитиною. Усі розходження щодо виховання дитини вирішуйте без неї. Коли щось не виходить, порадьтеся з вчителем, психологом. Не сприймайте зауваження вчителя як особисту образу: засуджується вчинок, а не особистість дитини. Пам’ятайте: у кожного школяра свій рівень навчальної діяльності, не всі можуть бути відмінниками. Не сподівайтеся побачити відразу результати навчання. Батькам необхідне терпіння. Ентузіазм перших днів швидко проходить, його місце займає втома. Допоможіть дитині зберегти оптимальний ритм праці і відпочинку.Часті нарікання на дитину чи порівняння з іншими можуть розвинути комплекс неповноцінності. Навпаки, інколи треба похвалити дитину, навіть коли у неї щось не виходить, дати їй невеличкий перепочинок і потім повернутися до виконання завдань. Але пам’ятайте і про відповідальність дитини і батьків за навчальну діяльність:похвалу треба заслужити. Не ставте Ваші стосунки з дитиною в залежність від її успішності. Гарні довірливі відносини і усвідомлення того, що дитина завжди може розраховувати на Вашу підтримку, допоможуть їй нала- штуватися на успіх з початку нового навчального дня. Дитина має відчувати, що ви її любите, завжди їй допоможете, підтримаєте. 

Сподіваюсь, що наданий матеріал допоможе Вам здолати перші труднощі! 

З повагою  Ганна Олександрівна 
Готовність дитини до школи

·                   Фізична

·                   Психічний розвиток

·                   Інтелектуальна готовність

·                    Позитивна мотивація

·                   Емоційно-вольова сфера

·                   Мовленнєво-комунікативна діяльність

·                   Соціальна зрілість

Режим дня першокласника
7.00 – пробудження, ранкові гігієнічні процедури
7.30 – сніданок
8.15 – прихід до школи
8.30 – 12.05 – заняття в школі
13.00 – обід
13.30 – 14.30 – денний відпочинок 
16.00 – 17.00 – вправи для розвитку психічних процесів
17.30 – 19.00 – заняття за інтересами
21.00 – сон 

 

Завдання батьків – бути готовими до труднощів і підтримати свою дитину!


У вихованні все головне: і урок, і розвиток різнобічних інтересів дітей поза уроком, і взаємовідносини вихованців у колективі, і співпраця батьків і вчителя.


В. Сухомлинський

 


Песочная терапия

     Как медиков так и педагогов, волнует прогрессирующее ухудшение здоровья детей. Рождение здорового ребенка стало редкостью, растет численность недоношенных детей с речевыми расстройствами,  Причин роста патологии множество. Это плохая экология, и несбалансированное питание, информационные и нейропсихические перегрузки и снижение двигательной активности. А двигательная активность в свою очередь является мощным биологическим стимулятором жизненных функций. Растущего организма.

      На данный момент существует множество нетрадиционных методик, позволяющий решить комплекс  задач и проблем стоящий перед педагогом. Метод sandplay  (дословно- песочная игра ). Это необычная техника благодаря которой ребенок строит собственный мир в миниатюре из песка и  небольших фигурок.

 « Часто руки знают, как распутать то, над чем тщетно бьется разум»     К.Г.Юнг.

      Песок-загадочный материал. Он обладает способностью завораживать человека – своей податливостью, способностью принимать любые формы: быть сухим, легким и ускользающим или влажным, плотным или пластичным. Игра в песок захватывает взрослых и детей.

Песочная терапия  - это уникальная возможность исследовать свой  внутренний мир с помощью множества миниатюрных фигурок, подноса с песком, некоторого количества воды – и ощущения свободы и безопасности самовыражения, возникающей в общении с психологом.

       Песочная терапия – это возможность выразить то, для чего трудно подобрать слова, соприкоснуться с тем, к чему трудно обратить напрямую, увидеть в себе то, что обычно ускользает от сознательного восприятия.  Возможность самовыражения в песочной терапии не ограничена словами. Так же как один символ или образ может выразить больше, чем сотня слов, фигура или сцена, построенная  вами, может передать чувства, эмоции, конфликты, недоступные словесному выражению. Это важно для многих из нас. Особенно это может помочь тем, кому по каким-то причинам трудно облечь  свои переживания в слова. К тому же создание песочных композиций, в отличии от рисунков, например, не требует каких либо особых умений.

 

    Сегодня 26.02.2018 года в школе №9 г. Новогродовки была презентована практическим психологом Швед А.А., песочная терапия, где педагогический состав мог принять участие в данной терапии, выразить свои эмоции, расслабиться . В дальнейшем планируется проводиться песочная терапия и с учащимися школы № 9.


Світ без насилля

9 лютого 2018 року в школі №9 м. Новогродівки відбулась зустріч учнів 5-9 класів з інспектором ювенальної превенції Селідівського ВП Прокровського ВП ГУМП в Донецькій області капітан поліції Кущ В.О. і практичним психологом ЗЗСО № 9 Швед Г.О.  на тему «Насильство у родині» і профілактику правопорушень.

 

     Капітан поліції Кущ В.О. і Швед Г.О. розповіли  учням що таке насилля, форми насилля і куди потрібно звертатися якщо є таки факти, види правопорушень, та форми покарання. Учні із захопленням, слухали, запитувала, відповідали на запитання.  Також була презентована  скриня довіри, в яку учні можуть анонімно писати листи стосовно насильства, образ, скарг.

     Згідно з вказівками відділку освіти на виконання постанови Кабінету Міністрів України  від 24.02.2016 року №111 «Про затвердження Державної соціальної програми протидії торгівлі людьми на період до 2020 року», наказу Міністерства освіти і науки України від 08.04ю2016 № 405, листа департаменту освіти і науки від 13.03.2018 № 310/03 «Про поширення соціального відеоролику з протидії торгівлі людьми ».  Даний ролик був представлен  практичним психологом ЗЗСО № 9 м. Новогродівки учням 8 и 9 класу.

      Метою відеоролику «Україні в якості наркокур’єрів. Виклики сьогодні » є інформування учнів про існуючу проблему торгівлі людьми, зокрема, втягнення осіб у злочинну діяльність із перевезення наркотичних речовин на території Російської Федерації, Федеративної республіки Бразилія, Королівства Таїланда, Республіка Греція, Малайзія тощо.

 

     Після перегляду  відеоролику учні 8 и 9 класів відповіли на запитання, як потрібно вести себе, коли їм щось пропонують перевезти,  якщо запропоновують якусь роботу, учні задавали самі запитання,  що вони зрозуміли і які зробили для себе висновки.